18 April, 2019, 10:43
H&M Arket

H&M lancerer et helt nyt brand, inklusiv nye butikker

H&M har overordentlig stor succes med deres øvrige brands – deriblandt Cos og & Other Stories, Monki, Weekday og Cheap Monday, og de satser selvfølgelig på at det nye brand, Arket, vil få lige så stor succes.

Arket, der også lanceres online til efteråret, og åbner deres første butik i London – faktisk lige mellem en H&M og en Cos-butik, vil tilbyde et bredt men stadig nøje udvalgt sortiment til mænd, kvinder og børn, sammmen med et mindre sortiment af boliginteriør – fortæller CEO Karl-Johan Persson.

“Det overordnede fokus er på kvalitet i simpelt, tidløst og funktionelt design. Der vil være produkter i forskellige prisklasser, men højere end i H&M, og vi vil lægge vægt på materiale, funktion og pasform” – fortæller Karl-Johan.

Et opslag delt af The Business of Fashion (@bof) den

Arkets egen kollektion, vil i butikkerne blive suppleret af andre H&M-ejede mærker. Arket, som er faktisk næsten udtales dansk, da det er taget af “et ark papir” på svensk, vil fokusere mere på livsstil, end de andre søster-brands, og derfor vil Arket butikkerne, alle få en café, som det ser ud nu.

Caféen vil være baseret på “New Nordic Kitchen” og vil fokusere på kvalitet og en sund livsstil. Efter åbningen af butikken i London, vil de næste butikker åbne i Bruxelles, København og München.

Lars Axelsson, Arket’s managing director fortæller at de startede projektet for lidt over 2 år siden, og efter grundig research, kunne de se at folk søgte klassiske kvalitetsprodukter, i et miljø som er både enkelt og inspirerende.

Vi venter spændt på hvornår en Københavner-lancering offentliggøres.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.